Hvorfor spiser ikke muslimer svin?

 

Halloen

 

Hvorfor spiser ikke muslimer svin? Det er et spørsmål som alle muslimer har fått, men det er ingen som har sagt hvorfor spiser dere svin? jeg skal svare på begge spørsmålene med bevis i denne innleggen Insha Allah ( om gud vil)

KORANEN : 2:170

Han har bare forbudt dere det selvdøde, blod og svinekjøtt, og det som en annen enn Gud er påkalt over. Men om noen gjør det, drevet av nød, ikke begjær, og ikke går over grensen, han rammes ikke av skyld.Gud er til givende, nåderik.  (173)

BIBELEN : MOSEBOK : 11 VERS 7-8

og svinet, selvom  han deler hoven, og være klovdyr skudd, men han tygger ikkedrøv,

han er uren til deg.

av sine kjøttet skal dere ikke spise, og deres skrotten skal dere ikke røre, de er urene til deg.

Svin spiser sin egen avfallstoff (bæsj) og det gjør at immunforsvaret lager mer antistoff. Antistoff er når vi blir syke og frisk igjen etterpå så lager immunforsvaret antistoff mot den sykdommen som vi har hatt slik at neste gang mikroorganismen kommer gjenkjenner immunforsvaret den og dreper den med engang. Det er T cellene som lager antistoff og hvite blodceller dreper dem. Det spiller ingen rolle hvor ren fabrikken er med kjøttet fordi at det høye innholdet av antistoffet på virker menneske negativt og kan få sykdommer av det.

Men den inneholder ikke bare en høy mengde av antistoff men det er også vitenskapelig påvist at svin inneholder også høye mengder av: hormoner, kolesterol og lipider i svinekjøtt representerer en alvorlig trussel mot menneskers helse. Hormonet setter personen i overvekt og deretter lider av fysiske deformasjoner. (Deformasjon eller deformering er endring i form forårsaket av en tilført kraft)

En annen skadelig stoff i svinekjøtt er "trikiner" ormen. Dette er ofte funnet i svinekjøtt, og når den kommer inn i menneskekroppen, setter den direkte i musklene i hjertet, og representerer en mulig dødelig trussel. Selv om det nå er teknisk mulig å identifisere griser som er infisert med trikiner, var ikke slike metoder kjent i tidligere århundrer. Det betyr at alle som spiste svinekjøtt risikerte infeksjon av trikiner og mulig død.

Før 20 år hundre var det ikke mulig å identifisere om gris hadde infisert med trikiner eller ikke men Gud har advart oss hele veien mot at vi ikke skal spise den. Allah (swt= Herliggjort og opphøyet) har skapt hele universet, jorden og det som er i jorden. Når han ikke sier gjør noe så er det en grunn til det. Så vi må bare følge det fordi det er best for oss og han vet best. Så folkens nå ser dere det med deres egne øyner følg Guds råd og du vil bare få fordeler av det og positivt kun for deg selv.

Så folkens den guden som har forbudt svin i bibelen er den samme som har forbudt den i koranen så la oss be tilden ene gud og vi tilber kun ham og ingen med guder. Kom til islam kjære profil lesere. <3

 




KORANEN 3:64

Skriftens folk= de folkene som gud har sendt ned bok til, det vil kristne og jøder.

Si: «Dere skriftens folk, kom til et ord som vi har felles: ?Vi tilber bare Gud! Vi gir Ham ingen med guder, og ingen av oss har andre herrer enn Gud!?» Hvis de vender ryggen, si: «Vær vitne til at vi har hengitt oss til Gud!»(64)

 

KILDER: http://no.wikipedia.org/wiki/Deformasjon (ordet deformasjon)

http://www.harunyahya.com/books/faith/Allahs_miracles_of_the_quran/Allahs_miracles_of_the_quran1f.php#70 (svin er skadelig påvist)

http://tanzil.net/#trans/no.berg/2:170 (KORANEN: 2:170) OG (3:64)

http://christiananswers.net/bible/ (BIBELEN:LEVITICUS:11, VERS 7-8)

Og min egen kunnskap fra skolen :) Altså litt anatomien.

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Daves

Daves

19, Bergen

Hei jeg hetter Daves her på bloggen min. Jeg blogger om livet og islam. Hvorfor er man skapt? hva er poenget med livet? Hva er sannheten livet ? Følg bloggen og du vil finne det ut. Alle henvendelser kontakt meg på davesblogg@hotmail.com legg meg gjerne til som venn, da blir jeg glad :)

Kategorier

Arkiv

hits